lørdag 20. mai 2017

Nyttesøm

Våren har blitt brukt til å sy noen sårt tiltrengte topper. Brukte dette mønsteret fra Stoff og Stil (22049) som utgangspunkt. Nå vil jeg ha et mønster på topp som passer perfekt!

Stoffet bestilte jeg fra Lille-L.
Den første var en test, i det billigste stoffet. Den er sydd etter mønstret, med kun ermene litt kortet av. Den er litt trang.


Så gjorte jeg en 2 cm FBA og prøvde med det kule legostoffet. Denne ble bra, men jeg synes fortsatt at den er litt trang.


La til litt på bredden og forlenget ermene litt igjen (syntes de var for korte). Men nå er den litt for stor over skuldrene. Og for lang på ermene. Tror jeg går tilbake til forrige versjon. Men den er absolutt brukbar altså.
 


Jakten på en perfekt tilpasset topp fortsetter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar