søndag 23. mars 2014

Det går likar no

Jeg begynner å få litt mer kontroll på trådene nå. Dette er prøvelapp nummer to. Z-sprang og små og store hull. Garnet er Fiol bomullsgarn:

Jeg ble ganske fornøyd med dette, men her hadde jeg problem med å få lik fasthet på de to delene. Dette er den øvre delen, den nedre ble alt for løs. Da har jeg lært at jeg må dytte skillepinnene hardere ned:

Her er prøvelapp nummer tre. Mor Åse superwash ullgarn fra Rema. Her er det testet ut kombinasjoner av Z og S sprang. :

Trekant-mønster med Z og S-slyng. Dette var vanskelig og mange varianter å huske. Z-slyng og S-slyng er forsåvidt greit, men i overgangen mellom de to må man gjøre noen spesielle slyng. Her er det mange feil, så jeg må nok øve mer: 

 Som sagt så gjort, jeg øver videre på trekant-mønsteret:
 

Garnet er fortsatt Mor Åse superwash. Jeg er vanligvis ikke så glad i superwash garn, men vi fikk tips på kurset om at det var lurt å bruke det til å begynne med. Det tåler bedre all herjingen som det blir når man gjør feil og må ta opp igjen. Sikkert et lurt tips!

Trekant-mønsteret kommer fra Teglefunnet fra eldre jernalder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar